• AutoWeek ging op pad met de Audi R8 GT. Volgens het autoblad is het model het 'afscheid' van de R8 zoals we die nu kennen.
  • Ford Performance heeft zich over de Ranger ontfermd: van de pick-up is een rijdende attractie gemaakt in de vorm van de Raptor, met een uit de Le Mans-winnende GT stammende V6.
  • Japanse merken maken de betrouwbaarste auto's. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond. Niet alleen leden van die bond werden geraadpleegd, via sociale media konden ook andere consumenten hun ervaringen met hun auto te delen.
  • Fatbikes die harder gaan dan 25 kilometer per uur moeten een geel plaatje hebben. Als dat ontbreekt, zijn ze niet verzekerd en dat is verboden. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft 27 online verkopers van de populaire elektrische fietsen met dikke banden daarop gewezen.
  • Nu de winters steeds warmer lijken te worden, is de vierzoenenband meer dan ooit een aantrekkelijk alternatief voor de winterband. Daarmee hoef je immers nooit bij verandering van het seizoen de banden te wisselen. AutoWeek heeft een groot aantal van deze banden aan een uitgebreide test onderworpen. Winnaar is de Goodyears Vector 4Seasons Gen-3.
  • Toyota heeft een nieuwe generatie van de Prius onthuld. De hybride maakte rond de eeuwwisseling naam als pionier, maar raakte de afgelopen jaren uit de gratie bij de Nederlandse autokoper.
  • Op een Duitse snelweg beginnen binnenkort tests waarbij elektrische personenauto's al rijdend automatisch worden opgeladen via inductieplaten in het wegdek. Als dit op grote schaal wordt toegepast, hoeven auto's vrijwel nooit meer aan de laadpaal. De proef vindt plaats op een kilometer lang Autobahn-traject in het noorden van de deelstaat Beieren.
  • Alfa Romeo staat aan de vooravond van een grote elektrificatieslag. Afgetrapt wordt daarbij met een plug-in hybride versie van de Tonale. Wat voegt deze techniek toe aan Alfa’s sportieve DNA?
  • Is een terreinvaardige 911 het volgende heilige huisje dat Porsche omverschopt? De puristen hebben door de decennia heen al heel wat te verduren gekregen. De opgehoogde 911 is er nu, als hippe Dakar, in een gelimiteerde oplage van 2.500 stuks.
  • Nederlanders kopen het liefst een auto in een neutrale kleur. Dat heeft immers een gunstig effect op de uiteindelijke inruilwaarde, is de gedachte. Maar hoe zit het met de zichtbaarheid van je auto in het verkeer? Is het risico op een ongeval groter in een grijze, zwarte of witte auto?